#: locale=sk ## Tour ### Description ### Title tour.name = In Nomine Civitatis Leutscha ## Skin ### Multiline Text HTMLText_E1B795C7_F457_B3D2_41A0_E185D8DFEBE6.html =
{{title}}


{{subtitle}}
HTMLText_FAF7F24A_F455_B0D2_41D8_A61BECF3151E.html =


{{title}}



{{subtitle}}
### Tooltip IconButton_138AC8EB_1C81_A718_41B9_C0E861AF42F4.toolTip = Fullscreen IconButton_138AC8EB_1C81_A718_41B9_C0E861AF42F4_mobile.toolTip = Fullscreen IconButton_C7FB65F3_E47B_EB8B_41D4_614EDCF2D878.toolTip = Úvod IconButton_FA54430D_E3BB_289E_41BA_53C17A766647.toolTip = Autopilot ## Media ### Subtitle panorama_AB522532_A201_4B46_41C2_937E04060DF4.subtitle = Stopu možno zanechať v piesku, blate, ale sú aj trvácnejšie stopy. V mysliach ľudí, v histórii národa regiónu i mesta. Mesto to nie sú len domy, paláce, chrámy, ulice, či námestia. Mesto sú hlavne ľudia. Dlhé stáročia mu vdychovali život. Založili si tu svoje rodiny, našli priateľov, dobrých či menej prajných susedov, svoju obživu a hlavne našli tu podmienky, aby to mesto prijali za svoje. Našli tu priestor pre svoju realizáciu, podnikanie, umelecké nadanie, našli tu jednoducho šťastie. \ \ Prítomnosťou mnohých generácií prispeli k rozvoju a rozkvetu mesta. Mnoho rúk, pre nás dnes bezmenných, mešťanov, remeselníkov, ale aj ľudí, po ktorých máme konkrétne doklady o ich činoch. Zanechali tu svoju stopu... \ \ Je veľa osobností, ktoré nám môžu napadnúť v súvislosti s mestom Levoča. Pri čísle desať je ich samozrejme oveľa viac nespomenutých, než tých, ktorým sa venuje naša výstava. Široké časové spektrum, rôznorodosť záujmu a činností, ovplyvnili výber predstavovaných historických postáv. \ \ Od prvej polovice 15. storočia po storočie 19. Cez kupcov a podnikateľov, učencov k majstrom svojho remesla i umelcom. Tí všetci v meste zanechali svoj odkaz. Vo väčšine prípadov pozitívny a hodný spomínania. Vo väčšine prípadov preslávili Levoču a svoje levočské korene i za hranicami jej hradieb. \ \ Zaspomínajme si teda na Jána Thurzu III. (1437 – 1508), Jána Henckela (1481 – 1535), Majstra Pavla (prelom 15. -16. stor.), Gašpara Haina (1632 – 1687), Samuela Brewera (1645 – 1699), Julianu Géczi Korponay (1680 – 1715), Jána Silášiho (1705 – 1782), Jána Rombauera (1782 – 1879), Jozefa Czauczika (1780 – 1857) a Andreja Probstnera ml. (1795 – 1853). \ \ Pozrime sa na to, aký bol ich osud a životný príbeh. Príbeh bohatého kupca, humanistického učenca, výnimočného rezbára, kronikára, tlačiara kníh, zlatníka a šperkára, portrétistu a maliara, podnikateľa a filantropa ale aj na jednu ženu, ktorej legenda prisúdila prívlastok zradkyňa. Akú stopu zanechali v dejinách, či už svojim umom alebo rukami, a čo po nich ostalo do súčasnosti? \ \ Pozrime sa na to čo robili a vykonali IN NOMINE CIVITATIS LEUTSCHA... panorama_AB52C815_A200_F94D_41E2_CA20204F7142.subtitle = O ruke zaznamenávajúcej dejiny... \ \ Rektor levočskej školy, notár, senátor, diplomat a dokonca aj richtár mesta Levoča. Preslávil sa najmä ako kronikár. Nebol jediný v Levoči, kto zaznamenával udalosti a dejiny svojho mesta, no jeho dielo je najpodrobnejšie a najznámejšie. Zároveň sa Hainova kronika radí k najbohatším popisom dejín mesta v bývalom Uhorskom kráľovstve. panorama_AB52E75F_A200_D7FE_41D7_4B22E82640CD.subtitle = O plnom mešci a vznešenom duchu... \ \ Slovenský Medici. Obchodník, mecén umenia, komorský gróf, znalec moderných banských techník, levočan. Spolu s Jakubom Fuggerom Bohatým založil v roku 1495 Thurzovsko Fuggerovskú spoločnosť, ktorá sa zaoberala spracovaním medi. Podnik sa postupne vypracoval k obchodným špičkám vtedajšieho sveta. panorama_AB52E979_A203_3BC2_41AA_2F28AC06E0EF.subtitle = O pôvabnej tvári a iskre v oku... \ \ Portrétista, maliar, portrétista a umelec. V Levoči žil a pre svoje rodné mesto aj tvoril. Je autorom veľkého oltárneho obrazu, podľa výjavu z evanjelia Kristus kráčajúci po mori zachraňuje topiaceho sa apoštola evanjelickom kostole, oltárneho obrazu Zoslanie Ducha Svätého v Kostole sv. Ducha v Levoči a obrazu sv. Jozefa pestúna na hlavnom oltári v Kostole sv. Ladislava a Kráľovnej anjelov v Levoči. panorama_AB533657_A201_49CE_41E2_18F4AC963620.subtitle = O rukách, čo menili drevo na krásu... \ \ Neznámy menom, priezviskom ani životným osudom. Známy svojím talentom, umením a láske k lipovému drevu. Člen významného spolku Bratstva Božieho Tela. V dome č. 20 na levočskom námestí žil, tvoril a podnikal. Vo svojej dielni v roku 1517 dokončil svoje najväčšie dielo- hlavný oltár, ktorý dodnes stojí vo farskom kostole v Levoči. panorama_AB533706_A201_374F_41E4_27DC5407A67F.subtitle = O naveky skrotených slovách a písmenách... \ \ Pokračovateľ rodinnej kníhtlačiarenskej tradície. Toto umenie prebral od svojho otca Vavrinca, a v rodinnej tlačiarni ho zveľadil a priviedol na vrchol. K významným tlačiam z jeho diele sa radí štvorjazyčný Orbis Pictus Jána Ámosa Komenského s drevorezmi Jonáša Bubenka. Boli to prvé ilustrácie grafika slovenského pôvodu. panorama_AB5345A0_A201_4B43_41D3_95CE93AC210D.subtitle = O nových myšlienkach a kráľovninej spovedi... \ \ Levočský farár, osobný spovedník kráľovnej Márie a významný vzdelanec. V Levoči založil knižnicu, do ktorej začlenil aj vzácnu stredovekú knižnicu Fraternity 24 Spišských farárov. Bol zástancom a šíriteľom humanistických myšlienok a osobným priateľom Erazma Rotterdamského. panorama_AB550A6A_A203_59C6_41A3_538789F1DD7F.subtitle = O pôvabnej tvári a iskre v oku... \ \ Portrétista, maliar, portrétista a umelec. V Levoči žil a pre svoje rodné mesto aj tvoril. Je autorom veľkého oltárneho obrazu, podľa výjavu z evanjelia Kristus kráčajúci po mori zachraňuje topiaceho sa apoštola evanjelickom kostole, oltárneho obrazu Zoslanie Ducha Svätého v Kostole sv. Ducha v Levoči a obrazu sv. Jozefa pestúna na hlavnom oltári v Kostole sv. Ladislava a Kráľovnej anjelov v Levoči. panorama_AB553914_A200_DB42_41DE_2A8F06622C0D.subtitle = O žene, ktorú čas zmenil na legendu... \ \ Šľachtičná, kultivovaná dáma, obetavá matka a vďaka romantickým predstavám Móra Jókaiho aj legenda. Jej príbeh sa odohráva v čase bojov za nezávislosť krajiny. Bola ich svedkom aj ich obeťou. Juliana Korponayová bola obeťou intríg a zrkadlom doby v ktorej žila. Za bielu pani ju označil maďarský prozaik Mór Jókai vo svojom románe Levočská biela pani. Tému mu podsunul historik Kálmán Thaly, ktorý sa začiatkom 20. storočia zaoberal históriou Rákociho povstania. panorama_AB557E2D_A203_595D_41D8_607C0D074D16.subtitle = O putovaní so štetcom v ruke... \ \ Maliar, portrétista, romantik. Od roku 1806 pôsobil v Petrohrade, kde bol dvorným maliarom cára Alexandra I. Maľoval portréty ruských a poľských šľachticov i oltárne obrazy. Po roku 1824 žil až do smrti v Prešove. panorama_AB557F9E_A203_377F_41DE_3E4EDA1E0101.subtitle = O drahých kameňoch v zlatom šate... \ \ Zlatník a umelec. Vo svojej dielni vytvoril vzácne monštrancie, kalichy, kríže a množstvo iných vzácnych predmetov. Pri tvorbe sa inšpiroval biblickými témami a pri ich výzdobe využíval aplikovanie maľovaných emailových medailónov, kde neraz zobrazil aj veduty miest. Jeho „zlatý poklad“ z druhej polovice 18. storočia je uchovaný v Kaplnke sv. Juraja pri Bazilike sv. Jakuba. panorama_AB55AC5F_A203_79FE_41A5_EE9F3CE1520F.subtitle = O pôvabnej tvári a iskre v oku... \ \ Portrétista, maliar, portrétista a umelec. V Levoči žil a pre svoje rodné mesto aj tvoril. Je autorom veľkého oltárneho obrazu, podľa výjavu z evanjelia Kristus kráčajúci po mori zachraňuje topiaceho sa apoštola evanjelickom kostole, oltárneho obrazu Zoslanie Ducha Svätého v Kostole sv. Ducha v Levoči a obrazu sv. Jozefa pestúna na hlavnom oltári v Kostole sv. Ladislava a Kráľovnej anjelov v Levoči. ### Title map_D4E1713C_C5E0_B4EA_41E2_2A71D135ECC8.label = podorys2 panorama_93417CBA_81BA_E1DC_4170_0D1403006B15.label = henclova-kniznica panorama_A83AB53E_A201_CBBE_41D5_650982999444.label = 01 Levoča Radnica panorama_AB522532_A201_4B46_41C2_937E04060DF4.label = 03 Úvod panorama_AB52C815_A200_F94D_41E2_CA20204F7142.label = 08 Gašpar Hain panorama_AB52E75F_A200_D7FE_41D7_4B22E82640CD.label = 07 Ján Thurzo III. panorama_AB52E979_A203_3BC2_41AA_2F28AC06E0EF.label = 10 Jozef Czauczik panorama_AB533657_A201_49CE_41E2_18F4AC963620.label = 05 Majster Pavol panorama_AB533706_A201_374F_41E4_27DC5407A67F.label = 06 Samuel Brewer panorama_AB5345A0_A201_4B43_41D3_95CE93AC210D.label = 04 Ján Henckel panorama_AB54EDA5_A201_DB42_41D5_1E978AE63EC2.label = 02 Levoča Bazilika panorama_AB550A6A_A203_59C6_41A3_538789F1DD7F.label = 11 Andrej Probstner ml. panorama_AB553914_A200_DB42_41DE_2A8F06622C0D.label = 09 Juliana Géczi Korponay panorama_AB557E2D_A203_595D_41D8_607C0D074D16.label = 13 Ján Rombauer panorama_AB557F9E_A203_377F_41DE_3E4EDA1E0101.label = 14 Ján Siláši panorama_AB55AC5F_A203_79FE_41A5_EE9F3CE1520F.label = 12 Andrej Probstner ml. photo_8EF4D40A_81A9_A0BC_41CC_DE0DF2EEF2FB.label = kniznica photo_C0955D38_D6AC_328D_41D4_54C78495CA9B.label = DSC_7192 photo_C241137A_D69C_168D_41E7_3B14FEA328CF.label = DSC_0127 photo_C317EA41_D6A4_36FF_41D3_5F8EA3E74586.label = DSC_1387 photo_C507EBD8_D69D_F58D_41C0_F4AFBEE2E1CC.label = DSC_7246 photo_C52C3031_D6E4_129F_41C8_21C05C01E14F.label = DSC_0024 photo_C78C02AB_C9BC_7FA5_41D4_C88E4DF62A74.label = kniha1 photo_D8938BAA_C9C4_ADA7_41DA_8C9811786CE3.label = obraz photo_DBA3AE9B_D664_2F83_41D1_405044BA8E29.label = DSC_7215 photo_EE4AA002_E042_7298_41E9_78A01AEEA40C.label = obraz2 photo_F008C191_E043_D5B8_41D4_0191CE8111D1.label = obraz3 photo_F01F2D7A_E042_ED68_41EA_12327A638A36.label = obraz4 photo_F0F34B74_E042_F578_41E7_6F752C44843A.label = obraz4 photo_F17B4C88_E31D_359C_41E4_EB6CAECD6927.label = minca photo_F198239B_E041_D5A8_41B3_832A2533CD6F.label = obraz5 photo_F5650C10_E3FB_1886_41E4_68830D503E69.label = biela-pani video_A64ADA24_B6F5_43DA_41E3_04F010586402.label = videoplayback ## Popup ### Body htmlText_24EED37C_35E3_3B22_41C3_E474DDC53CD2.html =
Sv. Martin na koni
Ján Rombauer
okolo 1800
olejomaľba na plátne
SNM – Spišské múzeum v Levoči
Figurálna kompozícia známej legendy o sv. Martinovi a žobrákovi. Vľavo sv. Martin na bielom koni v odeve rímskeho vojaka, ktorý rozdeľuje svoj plášť a dáva ho kľačiacemu žobrákovi. V pozadí hornatá krajina, vpravo portikus kopulovitého chrámu. V hornej časti sa vznáša sedem anjelských hláv v podobe putti (mn. č. talianskeho slova putto – dieťatko).
htmlText_253201B0_35E1_D722_41C7_259BA779D889.html =
Portrét Štefana Villecza
Ján Rombauer
1. polovica 19. storočia
olejomaľba na plátne
SNM- Spišské múzeum v Levoči
Polopostava plavovlasého muža v strednom veku, ktorý sedí v kresle. Pravou rukou sa opiera o stôl so zvitkom plánu a kružidlom, ľavou sa opiera o operadlo. V pravej ruke drží rukavice. Pozadie je riešené ako pohľad do krajiny. V pravom rohu je drapéria zavesená diagonálne zľava klesá doprava. Drapéria je lemovaná zlatými strapcami. Štefan Villec pôsobil v Prešove ako hlavný župný geometer.
htmlText_2532C876_35E3_352E_41C1_1954C3A2185B.html =
Portrét Zuzany Villeczovej
Ján Rombauer
1828
olejomaľba na plátne
SNM- Spišské múzeum v Levoči
Polopostava mladej ženy, zakomponovaná do architektonicky vyčleneného priestoru. Portrétovaná je oblečená v dobových šatách empírového štýlu, so skráteným živôtikom a balónovými rukávmi. Živôtik je pokrytý bielym tylom, ktorý okolo krku vytvára ozdobu, pri krku má modrú mašľu. Portrétovaná má v uchu náušnicu, na zápästiach zlaté náramky, vykladané bielymi kameňmi. Vlasy má na temene hladko sčesané, po stranách stočené do lokní. Sedí na stoličke a opiera o ňu ľavú ruku, v ktorej drží knihu. V pravej ruke drží svetlé rukavice. V ľavom hornom rohu je výhľad do hornatej krajiny s vedutou hradnej ruiny. V pravom hornom rohu je v diagonále komponovaný záves ťažšej purpurovej drapérie.
htmlText_3A39E403_35E1_DCE6_41B2_8458B12E6C28.html =
Portrét Andreja Probstnera ml.
Jozef Czauczik
1833 - 1834
olejomaľba na plátne
Múzeum v Kežmarku
Obraz je značená a datovaný vpravo dole: Jos. Czauczik pinxit 1834. Na zadnej strane plátna nápis: Pán András Probstner z Novej Ľubovne, poľný sudca župy na Spiši, vedúci Hornohorského baníckeho spolku a riaditeľ niekoľkých baní a Hút, získal obraz do daru pre Nové panstvo Ľubovňa. Obraz je pendant k portrétu Andrejovej manželky Amálii Probstnerovej.
htmlText_3BB60AB9_35E0_D522_41C0_378D4A892D2B.html =
Portrét Amálie Probstnerovej, rod. Fuchsovej
Jozef Czauczik
1833 - 1834
olejomaľba na plátne
Múzeum v Kežmarku
Dielo Jozefa Czauczika zobrazuje Amáliu Probstnerovú, rod. Fuchsovú v slávnostnom tzv. uhorskom odeve s vejárom v ruke. Pozadie celopostavového portrétu tvorí výrez krajiny s lúkou, na ktorej je kaplnka a pravdepodobne Ľubovniansky hrad. Na hlave má závoj. Obraz je pendant k portrétu Amáliinho manžela Ondreja Probstnera ml.
htmlText_8F7BE3F0_81AB_A76C_41AF_B4ED44C4F3F0.html =
V rokoch 1515 – 1519 dal Ján Henckel pristaviť knižnicu nad Kaplnkou sv. Juraja vo farskom kostole sv. Jakuba v Levoči, kde daroval svoje knihy. Takmer všetky opatril rukopisným záznamom, o tom, že knihy patrili práve jemu, a podľa dobového zvyku ich priviazal reťazami k pultom a sprístupnil záujemcom. Jeho pričinením sa sem dostala aj najvýznamnejšia zbierka kníh zo Spiša, bibliotéka Bratstva 24 spišských farárov. Postupne získaval darom knihy od ďalších mešťanov: predovšetkým farárov- Sebastiana, Juraja Molnera a kaplána Gašpara Polirera, rodinne spriazneného s Majstrom Pavlom, ale boli medzi nimi aj rektor školy Matej Balassi alebo notár Daniel Türk.
htmlText_92460358_81B9_675B_41DA_FC3ED1689174.html =
V rokoch 1515 – 1519 dal Ján Henckel pristaviť knižnicu nad Kaplnkou sv. Juraja vo farskom kostole sv. Jakuba v Levoči, kde daroval svoje knihy. Takmer všetky opatril rukopisným záznamom, o tom, že knihy patrili práve jemu, a podľa dobového zvyku ich priviazal reťazami k pultom a sprístupnil záujemcom. Jeho pričinením sa sem dostala aj najvýznamnejšia zbierka kníh zo Spiša, bibliotéka Bratstva 24 spišských farárov. Postupne získaval darom knihy od ďalších mešťanov: predovšetkým farárov- Sebastiana, Juraja Molnera a kaplána Gašpara Polirera, rodinne spriazneného s Majstrom Pavlom, ale boli medzi nimi aj rektor školy Matej Balassi alebo notár Daniel Türk.
htmlText_C0CB68CF_D6A4_3383_41B6_F556C8AB5339.html =
Námestie Majstra Pavla č. 26, Dom č. vlastnila a obývala rodina Brewerovcov. Tri generácie, ktoré preslávili levočské kníhtlačiarstvo. Okrem kalendárov, učebníc a iných literárnych diel sa v tlačiarni vytlačilo významné vydanie slovenského kancionála Juraja Tranovského Cithara Sanctorum a krásny, drevorytmi zdobený, štvorjazyčný Orbis pictus od učiteľa národov – Jána Ámosa Komenského.
htmlText_C206BA81_D69C_767F_41BD_6F07A6ACBACA.html =
Probstnerovci sa prisťahovali do Levoče v polovici 18. storočia. K bohatým mešťanom sa prepracovali postupne. Z chudobnej rodiny sa stali bohatí podnikatelia, učenci a mecéni umenia. Bol to jeden člen Probstnerovcov, kto nechal namaľovať na dvere najslávnejší portrét ešte slávnejšej Levočanky - Juliany Korponayovej - Bielej panej. V súčastnosti sa v priestoroch Probstnerovskej kúrie nachádza areál nemocnice.
htmlText_C2AAA3DF_D6E4_1584_41E1_5E46D676C377.html =
Námestie Majstra Pavla č.45. Spillenbergerov dom. Dvojposchodová budova z obdobia gotiky a renesancie s bohatou renesančnou výzdobou patrila v 16.a 17. storočí váženej rodine lekárov a lekárnikov. Podľa románu Móra Jókaiho v tomto dome vraj istý čas bývala aj Júlia Korponayová, známa ako Levočská biela pani. Názory historikov sa však rôznia. Iní označujú za dom, v ktorom Biela pani bývala, terajšiu budovu Pošty.
htmlText_C310E690_D6AC_1F9D_41E0_A43C857870EF.html =
Námestie Majstra Pavla 20. V tomto dome žil a tvoril umelec a rezbár- Majster Pavol. Tu vo svojej dielni, spolu s tovarišmi vytvoril svoje vrcholné dielo- najvyšší gotický krídlový oltár na svete. V súčastnosti sa v dome nachádza jedna z expozícii Spišského múzea, venovaná jeho životu a tvorbe.
htmlText_C4201419_D69C_328F_41E6_36408428178A.html =
Námestie Majstra Pavla č. 40. Tento dom vlastnil Gašpar Hain v 17. storočí. Neskôr sa jeho vlastníkom stala evanjelická cirkev. Dom sa stal sídlom Evanjelického lýcea. Práve tu, po roku 1844, študovali Štúrovi študenti. V súčastnosti je sídlom Spišského múzea v Levoči.
htmlText_C4D44B2C_C9BF_EEA3_41DB_0ED2C40E54E4.html =
Antonius Gazius Patavus, (1461 – 1528), lekár, pedagóg
17.apríl 1508
Knižnica Spišskej kapituly
Pôvodne patrila do fondu tzv. Henckelovej knižnice v Levoči (Poschodie Kaplnky sv. Juraja v Bazilike sv. Jakuba)
Knižný blok je v pôvodnej koženej väzbe s drevenými doskami, viazaný na tri pravé a dva kapitálkové väzy. Dosky sú potiahnuté poškodenou hnedou kožou, zdobenou slepotlačou a zlatotlačou s motívmi roziet, filigránskych rámov a florálnej a geometrickej výzdoby. Na prednej doske sú dve mosadzné háčkové spony, na zadnej doske dole stopa po zapínacej páske, hore fragmentárny zvyšok po koženej zapínacej páske. Na zadnej doske je tiež železné oko na uchytenie knihy k pultu v rámci ochrany pred odcudzením vo verejnej knižnici (libri catenati). Oriezka bloku je cizelovaná, zlátená.
Text je písaný do blokov, Tituly hláv červeným, korpus textu dubienkovým atramentom. Uprostred horného okraja každej fólie je meno Ježiš, obklopené z oboch strán i zdola troma krížikmi: (+ Jesus + )
htmlText_D85CF92A_C9CC_EAA7_41B8_26DD09DC611E.html =
Mór Jókai
1886 vydalo: Budapest : Révai testvérek
Podunajské múzeum v Komárne
Prvé vydanie románu Móra Jókaia z roku 1886 v piatich zväzkoch, ilustrované jeho manželkou Rozáliou Laborfalvyovou. Odvtedy vyšlo mnohokrát v mnohých jazykoch. Tento román patrí k najčítanejším Jókaiho dielam. Zaujímavý príbeh pre román Levočská biela pani mu poskytol vtedy najväčší znalec kuruckej histórie, historik Kálman Thaly. Pri príprave románu Jókai navštívil Levoču v roku 1882, kaštieľ v Betliari si prezrel 22. 6. 1883 a na ďalší deň bol na hrade Krásna Hôrka a v Rožňave. Počas návštevy v Levoči bol hosťom Júliusa Probstnera a jeho brata Artúra Napoleona Probstnera, o ktorých sa zmienil aj v románe v kapitole „Podzemná cesta“.
htmlText_D87EBD4D_D664_1287_41EA_689C54B7CF59.html =
Námestie Majstra Pavla č. 42. Thurzovci vlastnili v Levoči viacero nehnuteľností. Patrila k nim aj budova, kde od roku 1899 pošta. O tom, že bol majiteľmi domu boli práve oni, svedčí portál, ktorý je zamurovaný v stene za vchodom do budovy. Azda najznámejšou nehnuteľnosťou, ktorá sa spája s ich menom v Levoči je dom na námestí s číslom 7.- Budova Štátneho archívu.
htmlText_D9E9D14D_D664_3287_41DF_9D9E9230DA68.html =
Námestie Majstra Pavla č. 42. Thurzovci vlastnili v Levoči viacero nehnuteľností. Patrila k nim aj budova, kde od roku 1899 pošta. O tom, že bol majiteľmi domu boli práve oni, svedčí portál, ktorý je zamurovaný v stene za vchodom do budovy. Azda najznámejšou nehnuteľnosťou, ktorá sa spája s ich menom v Levoči je dom na námestí s číslom 7.- Budova Štátneho archívu.
htmlText_DB869A3D_C9C4_6E9D_41DA_0834795ADCDB.html =
HT
1520
Bazilika sv. Jakuba v Levoči
Tabuľová maľba, širšej verejnosti neprístupná, je umiestneá na zadnej strane oltára a je viditeľná len zo svätyne. Zobrazuje Jána Gersona (1363- 1429), teológa a kancelára parížskej univerzity, kľačiaceho pod krížom s ukrižovaným Kristom. Ján Henckel osobne vlastnil niektoré Gersonove práce a spolu s faktom, že nevysvätený teoléog bol zobrazený na oltári, svedčia o jeho záujme o štúdium Gersonových prác. Donátorská listina namaľovaná v dolnej časti obrazu uvádza, že Ján Henckel nechal zriadiť oltár v roku 1520. Obraz je pravdepodobne inšpirovaný drevorezom uverejnenom na titulnej strane teológovho diela DE PASSIONE DOMINI, v ktorom bol prvýkrát vydaný v roku 1509 v Štrasburgu. Autorstvo malieb je nejasné.
htmlText_EECB1D3F_E042_32E9_41DD_44AE55D43FC1.html =
Jozef Czauczik (1821)
olejomaľba na plátne
SNM – Spišské múzeum v Levoči
Poprsie mladej tmavovlasej ženy je namaľované na neutrálnom pozadí. Tvár má markantný, široký nos, okolo krku má dlhú šnúru perál. Na tmavých vlasoch, splývajúcich na plecia, má prehodený biely závoj. Mladá žena je oblečená v bielych empírových šatách so zlatou brošňou a jej postava je natočená v miernom trojštvrtinovom profile doprava.
htmlText_EF88671F_E04E_3EA8_41D3_B8DCC130F19E.html =
Portrét dámy
Jozef Czauczik
2. štvrtina 19. storočia
olejomaľba na plátne
SNM- Spišské múzeum v Levoči
Poprsie ženy je namaľované na neutrálnom olivovozelenom pozadí. Žena je znázornená v bielych šatách s lodičkovým výstrihom. Krk dámy zdobí päťradový perlový náhrdelník so zlatým uzáverom na ľavej strane. Na hlave má biely tylový závoj. Tmavé vlasy sú učesané do účesu zdobeného ružami, ružu má tiež aj na rukáve, na ľavom pleci. Telo je pootočené v miernom trojštvrtinovom profile doprava.
htmlText_F0157FF1_E042_2D78_41E9_886CAA01E55C.html =
Portrét Octávie Montskovej z Opatoviec
Jozef Czauczik
1837
olejomaľba na kovovej platni
SNM – Spišské múzeum v Levoči
Portrét, znázorňujúci mladé dievčatko s veľkými tmavými očami, je namaľovaný na sivom neutrálnom pozadí. Dievčatko je oblečené do bielych biedermeierovských šiat, prepásaných modrým opaskom, s bohatými nazberanými rukávmi. Okolo oválneho výstrihu sú šaty zdobené čipkou. Čierne vlasy sú upravené do dlhých voľných lokní. Telo je maľované en face, hlava v miernom trojštvrtinovom profile doľava.
htmlText_F051FB63_E043_D698_41C9_106CEFA9917A.html =
Portrét Márie Okolicsányiovej
Jozef Czauczik
(1830)
Olejomaľba
SNM – Spišské múzeum v Levoči
Poprsie mladej ženy s veľkými tmavými očami je maľované v ováli, na neutrálnom pozadí. Žena je oblečená v bielych šatách, prepásaných opaskom, ktoré sú na živôtiku a na rukávoch zdobené zlatistými kovovými gombíkmi. Vlasy má na temene upravené do kontu a zdobené ružami. Na hrdle má osemradový biely perlový náhrdelník, na hrudi má zavesenú hrubú zlatú reťaz s rovnoramenným kotvovým krížom.
htmlText_F0CE9A09_E042_76A8_41C1_90613C56E5D4.html =
Portrét ženy s ružou v ruke
Jozef Czauczik
po roku 1851
olejomaľba na plátne
SNM – Spišské múzeum v Levoči
Podobizeň neznámej sediacej ženy s ružou v ruke. Portrétovaná má okrúhlu tvár, gaštanovohnedé, do prstencov upravené vlasy. Čierne šaty s hlbokým živôtikom a riasenou sukňou prekrýva čierny kožušinou lemovaný kabátik. Okolo hrdla má dva rady perál, v pravici zdobenej zlatými prsteňmi drží ružu, ľavicou je opretá o zábradlie. V pozadí v ľavo je listnatý strom, vpravo horský hrebeň. Obraz je považovaný za posledné Czauczikovo dielo.
htmlText_F1C34835_E31B_7CF4_4180_305C6A2664F5.html =
Thurzove guldinery
1504 - 1506
Mincovňa v Kremnici
strieborné mince
Múzeum minci a medailí v Kremnici a Historické múzeum v Bratislave
Veľké strieborné mince, tzv. guldinery, ktoré sa stali predchodcami zákonných toliarových mincí, dal raziť v kremnickej mincovni v mene Vladislava II. komorský gróf Ján Turzo, a to v rokoch 1499 – 1501 a 1504 – 1506. Každá z mincí má po bokoch zvislé nápisy KREMITZ – TVRZO, nad jazdcom je Madona, okolo jazdca ozdobné orámovanie. V štíte je 11 znakov, nad ním je kráľovská koruna, v nápisoch je použitá latinka. Každá z mincí ma inú hmotnosť (od 9,06 do 58,58 g) a čiastočne sa líšia aj priemerom (od 43 do 45 mm)na razbách je napísané MONETA WLADISLAI D G REGIS VNGARIE, čo značí „minca uhorského kráľa Vladislava“.
htmlText_F6D8926E_E3FB_689D_418B_02BCFD0A81BE.html =
Čenstochovská čierna Madona s dieťaťom
neznáma kláštorná dielňa
17. storočie
maľba na skle
Gemersko – malohontské múzeum v Rimavskej Sobote
Sklomaľba s náboženským motívom. Uprostred sa nachádza na skle maľovaný olejový portrét Čenstochovskej čiernej Madony s dieťaťom. Maľba je obklopená ručne pletenými kvetmi s korálikmi, farebnými stuhami a šperkami, nazývanými aj „kvety trpezlivosti“. Spôsob aranžovania a použitý galantérny materiál je ukážkou produkcie neznámej kláštornej dielne z konca 17. storočia. Do gemersko- malohontského múzea sa dostala z oždianskeho kaštieľa. Jeho vlastníkom bol barón Henrik Luzsénszky (1869- 1907). Pôvodne však bola vlastníctvom uhorskej šľachtičnej, rodáčky z Oždian, Juliany Géczi – Korponay. Svedčí o tom aj zachovaný text v maďarčine na zadnej strane. Text napísal barón Luzsénszky v roku 1903, vlastník toho istého kaštieľa v ktorom sa Juliana narodila.
htmlText_F773151E_E32D_34B7_41E0_DBE4BD9BF117.html =
Vlastná podobizeň
Ján Rombauer
1821
pastel
Šarišská galéria v Prešove


Na neutrálnom tmavom pozadí polopostava muža v dobovej košeli a modrom kabáte. Telo je natočené v trojštvrtinovom profile. Portrétovaný má vysoké čelo, rovný nos, plné pery a smerom k divákovi upiera pozorný pohľad. Na rube je značenie: Joh. Rombauer se ipsum depinxit anno 1821 aetatis 38 anorum.



### Title window_91160629_81AA_E0FC_41A4_F554D1BF7CA6.title = Henckelova knižnica window_92466358_81B9_675B_41C4_DDE5CE58B38A.title = Henckelova knižnica window_C0CAD8D0_D6A4_339D_41C2_F4719DD48121.title = Samuel Brewer window_C0E3695C_D6AC_7285_41CA_F65AA773C350.title = Majster Pavol window_C2A953DF_D6E4_1584_4193_DE840D9F90E6.title = Juliana Korponayová window_C4748470_D6E4_129D_41A5_C57A5DCF095D.title = Ján Thurzo window_CEF4E57C_D6A4_3285_41D3_1C8BE0DFA455.title = Gašpar Hain window_D806F841_C9CD_EAE2_41E0_A523D4E86758.title = De tuenda et proroganda uirida ac florida hominis iuuenta Libellus window_D85CB92B_C9CC_EAA5_41B4_10EBCC014CAD.title = A lőcsei fehér asszony - Levočská biela pani window_D864BD53_D664_1283_41DF_027D74ABB700.title = 1. Ján Thurzo window_D8FFE5C6_C9CC_65EF_41E6_84BCBCCBB98C.title = Tabuľová maľba so zobrazením kľačiacej postavy Jána Gersona window_EC111755_E201_69C5_41DD_7A5927FEAE77.title = Andrej Probstner ml.- (Levočská kúria) window_F30B2506_E04E_D298_41E0_297A126F4502.title = Portrét dámy window_F396345A_E04F_D2A8_41D1_1D8A26599D22.title = Portrét Octávie Montskovej z Opatoviec window_F3C1017F_E04E_5568_41DF_AC1B793685C1.title = Portrét ženy s ružou v ruke window_F3FC9572_E04E_7D7B_41DD_AF589D3ED65B.title = Portrét Alžbety Monstkovej, rod. Mariássyovej window_F46D4706_E042_3E98_41CE_119AC247507A.title = Portrét Márie Okolicsányiovej ## Hotspot ### Tooltip HotspotMapOverlayArea_D9FDE258_C5E1_54AA_41BD_71BF19DA7088.toolTip = 12 Andrej Probstner ml. HotspotMapOverlayArea_DE136F6D_C5E0_CB6A_41E5_FD79450162FE.toolTip = 11 Andrej Probstner ml. HotspotMapOverlayArea_DE1892B3_C5E3_55FE_41A9_B5EADC218BB9.toolTip = 02 Námestie Levoča HotspotMapOverlayArea_DE275740_C5E0_DC9A_41D9_EEE50C8DE66A.toolTip = 07 Ján Thurzo III. HotspotMapOverlayArea_DE452BA5_C5E1_CB9A_41D6_C7CD3844C7FA.toolTip = 13 Ján Rombauer HotspotMapOverlayArea_DE5858E9_C5E0_D56D_41E3_8B846C4CE55C.toolTip = 04 Ján Henckel HotspotMapOverlayArea_DE5ECE4A_C5E1_4CAE_418B_257F8B14A955.toolTip = 14 Ján Siláši HotspotMapOverlayArea_DE76A6D0_C5E3_5DBA_41D8_1F19B51D7019.toolTip = 08 Gašpar Hain HotspotMapOverlayArea_DE90A9DD_C5E3_D7AA_41DC_B4EC7884F451.toolTip = 09 Juliana Géczi Korponay HotspotMapOverlayArea_DEA15FFF_C5E1_4B66_41CE_F6E9CDB7AEB2.toolTip = 05 Majster Pavol HotspotMapOverlayArea_DEA3B286_C5E0_F5A6_41E4_2C92CFAC7F3E.toolTip = 03 Úvod HotspotMapOverlayArea_DEDD8E71_C5E3_4D7A_41E4_14680C5B697D.toolTip = 10 Jozef Czauczik HotspotMapOverlayArea_DF59B21A_C5E1_54AE_41DC_345F17DE6422.toolTip = 06 Samuel Brewer HotspotMapOverlayArea_DFACD29A_C5E3_D5AE_41D4_A18787A07EC2.toolTip = 01 Radnica HotspotPanoramaOverlayArea_126A42AB_0344_E806_4178_F275C134809C.toolTip = Kronika Levoče od Gašpara Haina HotspotPanoramaOverlayArea_24972B22_35E3_2B26_4181_7F1731609160.toolTip = Portrét Zuzany Villeczovej HotspotPanoramaOverlayArea_25E88CBD_35E1_2D22_41C9_7F47F2929F69.toolTip = Portrét Andreja Probstnera ml. \ \ HotspotPanoramaOverlayArea_3867A697_35E3_FDEE_4109_3B3973F33AE0.toolTip = Portrét Amálie Probstnerovej, rod. Fuchsovej HotspotPanoramaOverlayArea_3ABE18A1_35E3_F522_41BA_8D64AF0717C5.toolTip = Sv. Martin na koni HotspotPanoramaOverlayArea_3ABF1E37_35E1_2D2D_41BA_42A535A37573.toolTip = Portrét Štefana Villecza HotspotPanoramaOverlayArea_8FD54171_81AF_E36C_41D3_BF3DF25C269B.toolTip = Henckelova knižnica HotspotPanoramaOverlayArea_90E7A800_81BA_A0AC_41DD_A4FF885B1638.toolTip = Henckelova knižnica HotspotPanoramaOverlayArea_A0BDD3FF_B673_4026_41D6_6772EDD4A6DA.toolTip = Virtuálna prehliadka HotspotPanoramaOverlayArea_A0E89F98_B60D_C0EA_41D6_0D05C576C6CC.toolTip = Zahlasujte za najväčšieho Levočana ! HotspotPanoramaOverlayArea_A2609DB7_B60F_C026_41E6_2BC9A5351CAD.toolTip = Podkast Ján Thurzo HotspotPanoramaOverlayArea_A265D553_AC24_B9EE_41AD_A923F849C0F9.toolTip = 02 Námestie Levoča HotspotPanoramaOverlayArea_A2A06F81_AC25_496A_41BE_33A3456A1C42.toolTip = 03 Úvod HotspotPanoramaOverlayArea_A36F9BC0_B67D_405A_41D7_06E15B068104.toolTip = Orbis Pictus HotspotPanoramaOverlayArea_A50EFDCC_B633_C06A_41E4_F18B480AABE1.toolTip = Info - Jozef Czauczik HotspotPanoramaOverlayArea_A526D050_B63F_407A_41A2_7636FEBF4626.toolTip = Info - Ján Siláši HotspotPanoramaOverlayArea_A57E18A8_B63D_402B_41E0_85E025A9AAD3.toolTip = Info - Ján Rombauer HotspotPanoramaOverlayArea_A5A61813_B635_CFFD_41D0_1B3C435E25DC.toolTip = Info - Jozef Czauczik HotspotPanoramaOverlayArea_A5A951D5_B634_C07A_41C4_4BB6A2B38D65.toolTip = 12 Andrej Probstner ml. HotspotPanoramaOverlayArea_A5C0FA81_B63D_40DD_41E0_8202A18DBE0B.toolTip = Info - Ján Rombauer HotspotPanoramaOverlayArea_A5D8E001_B634_FFDA_41DE_0800481518CE.toolTip = 12 Andrej Probstner ml. HotspotPanoramaOverlayArea_A5E7A099_B63D_40EA_41D7_2393808716E2.toolTip = Info - Ján Siláši HotspotPanoramaOverlayArea_A5FFAD18_B637_41EB_41E1_F427908F0596.toolTip = Info - Juliana Géczi Korponay HotspotPanoramaOverlayArea_A60BBAB9_B615_402A_41DE_32F077304460.toolTip = Info - Ján Thurzo III. HotspotPanoramaOverlayArea_A62ED3BF_B614_B915_41CD_E0F686337D14.toolTip = 12 Andrej Probstner ml. HotspotPanoramaOverlayArea_A6472DFA_B61F_C91F_4158_273989A63BDF.toolTip = 12 Andrej Probstner ml. HotspotPanoramaOverlayArea_A6AD72EF_B61C_BB36_41E2_D884B75AF88C.toolTip = 10 Jozef Czauczik HotspotPanoramaOverlayArea_A6B2E4E1_B60D_405A_41DD_C3654A16AC82.toolTip = Info - Majster Pavol HotspotPanoramaOverlayArea_A6F772C3_B615_405E_41E6_21404B32DB51.toolTip = Info - Samuel Brewer HotspotPanoramaOverlayArea_B80D4B13_B637_CAEE_41DC_53A1A6C087EC.toolTip = 10 Jozef Czauczik HotspotPanoramaOverlayArea_B8150CA2_B613_4F2F_41E1_7326FFEA0906.toolTip = 09 Juliana Géczi Korponay HotspotPanoramaOverlayArea_B8190791_B60C_D9EA_41E2_B00376A1902F.toolTip = 11 Andrej Probstner ml. HotspotPanoramaOverlayArea_B8638A06_B635_4AF7_41D7_01DA79892B64.toolTip = 11 Andrej Probstner ml. HotspotPanoramaOverlayArea_B86D2AEE_B63D_4B37_41E0_77A030A0DA4F.toolTip = 11 Andrej Probstner ml. HotspotPanoramaOverlayArea_B8886CE7_AC65_48B6_41D0_FA611CD33B35.toolTip = 08 Gašpar Hain HotspotPanoramaOverlayArea_B88C43A7_AC67_B8B5_41E4_FF46053A16B0.toolTip = 03 Úvod HotspotPanoramaOverlayArea_B8935CCF_AC5D_48F6_41E2_7423B91CC74E.toolTip = 04 Ján Henckel HotspotPanoramaOverlayArea_B8943040_AC63_D7EA_41E3_0FE24F5F3F36.toolTip = 07 Ján Thurzo III. HotspotPanoramaOverlayArea_B89DD615_AC64_DB6A_41DA_C240DFEB5A5A.toolTip = 07 Ján Thurzo III. HotspotPanoramaOverlayArea_B8A142B6_B633_5B17_41BF_F0A06EFEEF29.toolTip = 10 Jozef Czauczik HotspotPanoramaOverlayArea_B8E9C633_AC5D_5BAE_41C7_242A2A7F484D.toolTip = 03 Úvod HotspotPanoramaOverlayArea_B8EDA88E_B615_B7F6_41D0_C1BB70DA4050.toolTip = 10 Jozef Czauczik HotspotPanoramaOverlayArea_B8F079AA_AC65_48BE_41DD_C40CCDE32D1F.toolTip = 07 Ján Thurzo III. HotspotPanoramaOverlayArea_B8F85652_B60C_DB6F_41CE_2C0B4298B594.toolTip = 12 Andrej Probstner ml. HotspotPanoramaOverlayArea_B8FAC05B_AC5D_D79E_417F_7982CCFE35E7.toolTip = 05 Majster Pavol HotspotPanoramaOverlayArea_B90360C1_B617_576A_41DE_961DA1F483AF.toolTip = 13 Ján Rombauer HotspotPanoramaOverlayArea_B908EDAD_B634_C935_41DC_F693176C1A8B.toolTip = 08 Gašpar Hain HotspotPanoramaOverlayArea_B9090751_AC5F_59EA_41E2_86C9845EF6AD.toolTip = 01 Radnica HotspotPanoramaOverlayArea_B9134172_B613_F92E_41E4_D0064BBC57AC.toolTip = 08 Gašpar Hain HotspotPanoramaOverlayArea_B92ECA39_B61D_CB1A_41D6_8443B63B390F.toolTip = 14 Ján Siláši HotspotPanoramaOverlayArea_B9301887_B60D_57F6_41E5_64EAEB57E316.toolTip = 08 Gašpar Hain HotspotPanoramaOverlayArea_B944DE06_AC65_CB76_41D6_96B1DC402284.toolTip = 06 Samuel Brewer HotspotPanoramaOverlayArea_B9469570_B634_D92A_41D1_D0C6E6AA3C3C.toolTip = 09 Juliana Géczi Korponay HotspotPanoramaOverlayArea_B9488F0A_B61F_4AFE_41A1_A2B57505DB58.toolTip = 13 Ján Rombauer HotspotPanoramaOverlayArea_B9705219_B60D_43EA_41D9_11E447260995.toolTip = Info - Ján Thurzo III. HotspotPanoramaOverlayArea_B9734B7E_B60F_C026_41D6_C765C7AC22A8.toolTip = Info - Majster Pavol HotspotPanoramaOverlayArea_B9AFD41F_B60F_5F15_41CC_1F193BDAD9AB.toolTip = 14 Ján Siláši HotspotPanoramaOverlayArea_B9B804DA_B615_7F1F_41C2_FBAE5FB40996.toolTip = 14 Ján Siláši HotspotPanoramaOverlayArea_B9E269CC_B613_497B_41D2_850C4DEFB4DD.toolTip = 10 Jozef Czauczik HotspotPanoramaOverlayArea_BA7205DE_AC65_D896_41DA_579F4F998AB3.toolTip = 05 Majster Pavol HotspotPanoramaOverlayArea_BA7215DE_AC65_D896_41DF_50984BCA68B7.toolTip = 04 Ján Henckel HotspotPanoramaOverlayArea_BA7225DE_AC65_D896_41B9_8A9DDE770B50.toolTip = 04 Ján Henckel HotspotPanoramaOverlayArea_BA7235DE_AC65_D896_41C3_39143C7D2043.toolTip = 03 Úvod HotspotPanoramaOverlayArea_BA7265DE_AC65_D896_41D3_72924E4781BF.toolTip = 06 Samuel Brewer HotspotPanoramaOverlayArea_BA7275DE_AC65_D896_41C6_A06267B59B26.toolTip = 06 Samuel Brewer HotspotPanoramaOverlayArea_BB124946_B635_C977_41CA_EDEE13524D8D.toolTip = 06 Samuel Brewer HotspotPanoramaOverlayArea_BB4BC98F_B60C_C9F5_41C8_92B8EE9C8D88.toolTip = 08 Gašpar Hain HotspotPanoramaOverlayArea_BBD2AB9A_B61D_491F_41E1_470F42CBE391.toolTip = 08 Gašpar Hain HotspotPanoramaOverlayArea_BBDDEC6C_B63F_CF3B_41B2_F28810BAF084.toolTip = 14 Ján Siláši HotspotPanoramaOverlayArea_BBDE526D_B634_FB3A_41E1_28A5A4056430.toolTip = 14 Ján Siláši HotspotPanoramaOverlayArea_BBE7CDF8_B60C_C91B_41A4_3593D4B6B9A1.toolTip = 09 Juliana Géczi Korponay HotspotPanoramaOverlayArea_BBF3C78C_B63C_D9FB_41BD_F99DF8F87857.toolTip = 12 Andrej Probstner ml. HotspotPanoramaOverlayArea_BBFAF27E_B60D_5B17_41C7_9C869E2608D2.toolTip = 06 Samuel Brewer HotspotPanoramaOverlayArea_BD4D8844_AC24_D7EA_41D7_594BDCF44030.toolTip = 01 Radnica HotspotPanoramaOverlayArea_BFF08763_B165_37C7_41B1_1EE5DA1B5C4D.toolTip = Info - Ján Henckel HotspotPanoramaOverlayArea_C06530D3_D6A4_1383_41E2_857BFC69C4F6.toolTip = Samuel Brewer HotspotPanoramaOverlayArea_C32EF515_D6A4_1287_41CC_0CBCF9FD7CCB.toolTip = Andrej Probstner ml.- (Levočská kúria) HotspotPanoramaOverlayArea_C385D774_D6AC_1E84_41C8_3EB4AA65F6E4.toolTip = Majster Pavol HotspotPanoramaOverlayArea_C558D3B9_D69C_158F_4190_437F2943AD6A.toolTip = Juliana Korponayová HotspotPanoramaOverlayArea_C57853D8_D69C_158D_41E2_B2B363F2A33D.toolTip = Gašpar Hain HotspotPanoramaOverlayArea_CA5CBEDF_DACC_66FF_4189_74A4578B5622.toolTip = 12 Andrej Probstner ml. HotspotPanoramaOverlayArea_D9EB8146_D664_3285_4199_EED7E5521CBE.toolTip = Ján Thurzo HotspotPanoramaOverlayArea_EC317B39_E2E7_1CFC_41C3_EBB05152BD12.toolTip = Obraz HotspotPanoramaOverlayArea_F23EFC87_E31B_3594_41E9_EDA5E04407F5.toolTip = Thurzove guldinery HotspotPanoramaOverlayArea_F31A1303_E2E5_2C8C_41CC_9C67B5AFABC6.toolTip = Orbis Pistus HotspotPanoramaOverlayArea_F6362F87_E32F_3394_41C3_C8D323EAC5D9.toolTip = Vlastná podobizeň \ Ján Rombauer \ \ HotspotPanoramaOverlayArea_F7719FE2_E32D_138C_41C3_624A8FB3B37A.toolTip = Tabatierka HotspotPanoramaOverlayArea_F7B80CB0_E325_158C_41A7_082520626BF2.toolTip = Mór Jókai, Levočská Biela pani overlay_B90CD2E7_B6F4_C025_41E3_878193FAEAA7.toolTip = Video ## Action ### URL LinkBehaviour_F40FDCED_E0C1_D368_41E2_0A81059AAB51.source = geo:49.025437, 20.587477 PopupWebFrameBehaviour_12FDDC55_0343_B80D_416D_2C9CA306CFB9.url = https://online.fliphtml5.com/shmdb/gpwb/#p=1 PopupWebFrameBehaviour_A0A07E9B_B67D_40EE_41E0_0321E74D8EF6.url = https://archive.org/details/bub_gb_6fY9AAAAcAAJ_2/page/n101/mode/2up PopupWebFrameBehaviour_A1A0364B_B60D_C06E_4181_951CF454A745.url = https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdMVqnqsKJMhG_X8otFbxVWFUuRhy9CQ9p9UckU9CDbF6YHUA/viewform PopupWebFrameBehaviour_A1FD3596_B673_C0E6_41B3_19963D84910A.url = https://biela-pani.3-d.sk/ PopupWebFrameBehaviour_C8C2758B_DAD4_5B47_41D8_AA1EC1CCF246.url = //www.youtube.com/embed/J1wiF62nEjw PopupWebFrameBehaviour_CA25A229_DACC_3943_41D2_52BE742AE5FC.url = //www.youtube.com/embed/J1wiF62nEjw PopupWebFrameBehaviour_CA268206_DAD4_7941_41BD_7D34E418759C.url = //www.youtube.com/embed/y-Gn_vNXvC4 PopupWebFrameBehaviour_CA4099D4_DACC_2AC1_41C1_88E6DFE6FABA.url = //www.youtube.com/embed/QxaBB6ChELI PopupWebFrameBehaviour_CA457C39_DAD4_6943_41E6_76A5F6053A23.url = //www.youtube.com/embed/J1wiF62nEjw PopupWebFrameBehaviour_CA6E9599_DACC_3B43_41E5_8C4F323ACB2A.url = //www.youtube.com/embed/F4v0yNvMECo PopupWebFrameBehaviour_CA76A76F_DAD7_E7DF_41E3_49B00C18CB55.url = //www.youtube.com/embed/SOSuTvOx9ns PopupWebFrameBehaviour_CA7C1426_DACC_7941_41E1_EC2F1CF26B7B.url = //www.youtube.com/embed/5iHiYvcQqXI PopupWebFrameBehaviour_CA7DA2E6_DACC_7EC1_41D9_677B402B01E8.url = //www.youtube.com/embed/F4v0yNvMECo PopupWebFrameBehaviour_CA7E6A16_DACC_694E_41D9_1080480DF809.url = //www.youtube.com/embed/7lCm94HsfCA PopupWebFrameBehaviour_CA97EA9C_DADD_E941_41AD_D3064B278DB6.url = //www.youtube.com/embed/AQTGA6QUzbo PopupWebFrameBehaviour_CAF91887_DADC_294F_41D9_4FE2E4FF678D.url = //www.youtube.com/embed/5iHiYvcQqXI PopupWebFrameBehaviour_CB2B9C1B_DAD4_2947_41E3_9F01316ECD52.url = //www.youtube.com/embed/B-Bsno2aDY0 PopupWebFrameBehaviour_CBA6983D_DACC_6943_41C5_382FEEEC68CB.url = //www.youtube.com/embed/7lCm94HsfCA PopupWebFrameBehaviour_CBB9846C_DAD4_D9C2_41C5_D2AAC08F5BD1.url = //www.youtube.com/embed/knGgQ2YiuN4 PopupWebFrameBehaviour_CBC93C80_DADC_6941_41E1_D197FAB369A4.url = //www.youtube.com/embed/y-Gn_vNXvC4 PopupWebFrameBehaviour_CBF19C02_DADC_2946_419A_45B5BFB47D99.url = //www.youtube.com/embed/5iHiYvcQqXI PopupWebFrameBehaviour_D5425B79_DADC_2FC3_41DF_C461AA22767D.url = //www.youtube.com/embed/B-Bsno2aDY0 PopupWebFrameBehaviour_D549D1F0_DAD4_7AC1_41E0_B8B75E798DA8.url = //www.youtube.com/embed/knGgQ2YiuN4 PopupWebFrameBehaviour_D78BA2D5_DA74_FEC3_41EA_AE3D6AA57131.url = //www.youtube.com/embed/BUO1ueiopxM?v=BUO1ueiopxM&feature=youtu.be